VR Education a spojení virtuální reality a vzdělávání

Petr Saterník, zakladatel VR Education tvrdí, že virtuální realita bude nevyhnutelnou součástí vzdělávání. Proč založil tuto firmu? 

Virtuální realita je podle něj mnohonásobně efektivnější než standardní výukové metody kvůli intenzivnějšímu zážitku z výuky. Dalším podnětem pak je fakt, že se sešel s perfektním týmem čítající experty ze vzdělávání ve firmách, video a hudební produkce a sám pak zastřešuje designové a marketingové kapitoly.  

S pomocí VR headsetu promítají 8K 3D 360° video, které je mnohem levnější a ve výsledku reálnější jak obsah vytvořený CGI grafikou. Díky sníženým nákladům je pak  VR Education dostupná i pro menší firmy. Nastává zde pak eroze výdajů v řádu  stovek tisíc či milionu korun. 
 
 
 
Čínský vzdělávací systém a jeho skrytá úskalí
Proč Čína obsazuje špičky žebříčků ve studijních výsledcích? Vysokoškolský pedagog Vít Šťastný v pořadu Události,komentáře ČT uvedl, že tento úspěch nese i svá negativa. Školství v Číně se nese ruku v ruce s ideologií a výchovou ke vlastenectví. Čínský model je postavený na memorování, tvrdé práci a tedy ustupuje kreativní myšlení a samostatné uvažování.
Čínské výsledky pak jsou sumou východních provincií, které se účastní výzkumů  Západní, zaostalejší provincie do průzkumu nevstupují. Tam je pak úroveň a kvalita vzdělání horší. Kdyby se průzkumu zúčastnily všechny provincie, tak by byl konečný výsledek horší.

Otto von Bismarck v kontextu kolonizace Afriky tvrdil, že jeho Afrika se nachází v Evropě. Tím se snažil říci, že pro Německo má větší smysl zabývat se Evropou. Možná, že v kontextu inovace vzdělávání můžeme parafrázovat německého kancléře a tvrdit, že naše Čína se v Evropě nachází také?

 Více se můžeme dočíst na tomto odkazu:
Lektorka finančního vzdělávání Veronika Kalátová o finanční gramotnosti dětí
Průzkum uvedl, že kapesné dětem vyplácí až polovina respondentů . Jen šestnáct procent uvádí, že žádné kapesné nevyplácí. Dětem je potřeba důkladně vysvětlit, jak se s financemi nakládá, uvádí lektorka.  Kdy je ale správný čas začít? Prvním momentem může být prosba o zakoupení zmrzliny, protože už v tomto momentě si dítě uvědomuje finanční transakce a vnímá obchody.
S finanční gramotností je možné začít od pátého roku, kdy potomek vnímá rozdíl mezi různými mincemi.  Nejvýznamnější období je pak desátý až patnáctý rok.
Jaká je pak nejvhodnější suma? Kapesné dětem může sloužit nejen k nákupu sladkostí, ale také k nákupu vytoužené věci. Je vhodné kapesné navyšovat o náklady, které si dítě může samo hradit. Školní potřeby a podobně. Jak půjde č as, je možné zvýšit i o náklady na jízdenky, koníčky atd.

Bankovní účet pak dítě může mít již od osmi let, ne až od první brigády. Je důležité, aby dítě postupně vědělo, jak pracovat s účtem a rozuměli, jak funguje. Ideálně na druhém stupni základní školy. V moderní době pak využijí i bezpečný způsob placení mobilem.

Další podrobnosti zde

S novým EduNews přichází tři zajímavé zprávy ze světa vzdělávání. Tento týden bude tak trochu ojedinělý a zároveň tématický. Podíváme se na téma pocitů nudy u dětí a motivace dětí k učení. Přejeme přínosné čtení a odpočinkové sváteční volno. 

Veronika a Kryštof, EduNews

Jako prvních bych ráda doporučila tento článek, který pojednává o tématu NUDA U DĚTÍ

Nudu vnímáme primárně jako něco negativního. Znamená to, že nemáme dost ambicí, energie, a tak nejen sobě, ale i dětem plánujeme veškerý volný čas. Odborníci ale upozorňují na to, že zažívat nudu je důležitý bod v seberozvoji.

Celý článek naleznete zde

Také doporučuji přečíst si tuto zajímavou zahraniční studii, která zkoumala VZTAH MEZI PŘÍSTUPEM K UČENÍ A ÚSPĚCHU STUDENTŮ.

To, jak je důležitý vztah mezi přístupem k učení a úspěchem studentů dokládá zahraniční studie, která zjistila, že motivace k učení je motivační snaha člověka naučit se určitou látku. Mezi faktory, které ovlivňují motivaci k učení zahrnují výukové materiály, postoje učitelů při výuce, postoj a podpora rodiny. Dále prostředí ve kterém dítě žije a také přátelství které má s vrstevníky. Potvrzují, že když má dítě zájem o učení, přinese to dobré výsledky, je to úspěch při zkoušce nebo po zvládnutém úkolu. Vyzkoumali, že čím vyšší je u člověka motivace k učení, tím vyšším výsledkům dosahuje a naopak.

A jestli se chcete dozvědět více a zároveň si procvičit angličtinu, tak doporučuji přečíst celý článek

A poslední zajímavostí, a další možnost, jak si procvičit angličtinu je další studie na téma MĚŘENÍ interakce studentů v distančním vzdělávání prostřednictvím elektronické platformy a její dopad na jejich motivaci učit se během krize Covid-19

V další zahraniční studii zjistili, že úroveň interakce studentů prostřednictvím online výuky byla na vysoké úrovni. Rovněž zjistili, že není statisticky významný rozdíl v jejich motivaci pro distanční vzdělávání prostřednictvím online platformy. Dané výsledky naznačují, že mé obavy ohledně zkreslení výzkumu díky realizaci po distanční výuce nemusejí být důvodné.

Celou studii si můžete přečíst zde.

 
Jak si české školství poradilo s pandemií? 
Na letní žurnalistické škole v Havlíčkově brodě pořádal Deník Nl debatu na téma „Jak si české školství poradilo s pandemií?“ 
 
Mezi diskutovanými tématy byla mimo jiné i psychický blahobyt dětí, rodičů a všech zúčastněných ve vzdělávacím procesu. 
Alarmujicí je, že podle agentury PAQ Research má až 40% učitelů deprese. Přitom tito pedagogové neradi vyhledávají pomoc odborníka, protože se mají pak pocit selhání. Dalším z načatých témat je fakt, že děti v pubertálním věku a před ním vidí ve škole hlavně socializační příležitost, a ta byla odsunuta na druhou kolej. 
 
Zmínili se i silné a slabé stránky školství. Zásadně vnímanou nevýhodou je fakt, že se děti nevedou ke flexibilitě, která je čím dál více potřeba. 
 
 
 
 
Učitelé si musí dobrý plat vyčekat. Politici by na ně neměli zase zapomenout
Platy učitelů narostly od roku 2018 o 40%. To ale nemusí stačit, je totiž třeba budovat dlouhodobý trend. Změna se totiž může projevit až později.
 
Jak je ale známo, nekvalitní pedagogové vychovávají nekvalitní doktory, kterým se nemusí povést operace, inženýry stavitele, kterým se bortí mosty a účetní, kteří ztrácí peníze. Pokud samotní pedagogové nejsou kvalitní, je lehké rozdat si pochvaly, a pak přemýšlet nad tím, čím to je, že úroveň pracovníků klesá… A ač dnešní doba mnohdy káže, i správně, jinak, peníze jsou taky motivace. 
 
 
 
 
Škola nemá přesvědčovat rodiče, aby nechali děti testovat, myslí si předsedkyně Učitelské platformy Mazancová 
Předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová tvrdí, že školy nenesou roli toho, kdo má přesvědčit děti k testování. Učitelé by měli s dětmi pracovat individuálně, aby diplomaticky vysvětlil, proč někdo nosí a někdo nenosí ochranné pomůcky. Jednoznačným pozitivem pak je zlepšení komunikace ministerstva a učitelů, kteří jsou navíc více viditelní. 
 
 

Přihlaste se k odběru a dostávejte týdenní report těch nejnovějších metod a technik ve vzdělávání z Česka a celého světa.

EduNews
Odesláním souhlasíte se zpracováním Vašich údajů.